Gyűrű Géza

Gitár


Gyerekkoromtól zenélek, hegedülök, egy keveset zongoráztam. Nem a zenéből éltem, okleveles villamosmérnök vagyok. Fiatalon főleg klasszikus zenét játszottam. Az István gimnázium szimfonikus zenekara meghatározó élmény volt az életemben nem pusztán zenei értelemben, hanem az együttműködés, a társas zenélés egyik kimagasló példáját köszönhetem ezeknek ez éveknek. Jelenleg is játszom több szimfonikus zenekarban. A Musica Sonora kamarazenekar egyik alapítója vagyok. Nagy hatással volt rám a Syrius zenekar és már a kezdetektől figyeltem a King Crimson szerzeményeket. Gitározni Szekeres Tamástól tanultam és folyamatosan tanulok, akit nagyon nagyra értékelek és tisztelek, ő volt a legnagyobb hatással a gitározásomra. Szekeres Tamás mellett sokat foglalkoztam Robert Fripp, Steve Vai, Ritchie Blakmore, Alvin Lee, az ABB szólisták és a jól ismert JTC (Jam Track Central gitáros szövetség) gitárosainak a munkásságával. Előadóként mindig arra törekedtem, hogy az adott darabot szeretettel és megfelelő zenei alázattal közelítsem meg. Igyekeztem nem a szerzőket minősíteni, hanem megérteni a szándékaikat és a zenei elképzeléseiket. A gitárosok körében ismert előadókat is természetesen hallgatom. A King Crimson számomra egy kiemelkedő helyet foglal el. A zene alapelemei mindig jelen vannak a művészetükben. Sokat lehetne értekezni a konstrukció, a ritmus, a dallam megoldásokról. Nagy megtiszteltetés számomra, hogy a kezdetektől csatlakozhattam a Level 6 zenekarhoz, ahol általam nagyra becsült zeneművészek játszanak. Én is azon tagok közé tartozom, akik sok kottát írtak a számokhoz segédletként. Szeretem a próbákat, szeretek foglalkozni a problémás részekkel és elmélyülni a részletekben, de azt is szeretem, amikor a kötöttségeket a szabadabb improvizációs részek váltják fel. Nagyra értékelem, hogy az együttesünk rengeteg energiát és időt fordított az előkészületekre. Azok a zenei gondolatok, amelyek alapvetően megkülönböztetik a King Crimson-t a többi zenekartól csak így tudnak élő előadásban jól megszólalni.

Vissza