Fejes-Tóth Gábor

Chapman stick, Mellotron, Nagybőgő


Civilben ének-zene tanár, karvezető a végzettségem, ebben a szakmában is dolgozom. 8 évesen kezdtem zongorázni, 13 évesen a basszusgitárt, 21 évesen a Stick-et, majd 22 évesen a nagybőgőzést. Zenei ízlésemben nagyon sok minden helyet kap - kedvenvem a progresszív rock és Wagner operái, de a klasszikusoktól a modern rock és más műfajokig nagyon sok mindent szeretek. Jelenleg 3 aktív zenekarban működöm, a Műegyetemi Szimfonikusoknál nagybőgősként, a Hetero Sapiens-nél mint stick/elektromos bőgő/billentyűs/hangszerelő működök, ill. a Level 6 formációban szintén a stick/elektromos bőgő/ mellotron szólamokat játszom. A zenélés mellett másik szakmám a festészet, ezt is gyakorlom aktívan. Nem vagyok profi hangszerjátékos, sem virtuóz - jobban érdekelnek és vonzanak az innovatív, érdekes megoldások, a dallamosság ötvözése a merész, bátor kifejezéssel. A King Crimson zenéjével 2003 júliusában találkoztam, első alkalommal a Millenáris parki koncerten, direktbe. Bár csak kívülről hallgattam meg, az első perctől magával ragadott a merész de erőltetett virtuozkodástól mentes hangzás. Onnantól kezdve minden lemezüket visszakerestem, megismerkedtem az teljes diszkográfiával - kedvencem talán a 80-as évek kvartettje lett, illetve a 90-es évek dupla-triója, főleg a hangszerelési megoldások érdekessége miatt. A KC és Tony Levin hatására kezdtem el stick-en is játszani - 2004 tavaszára már sikerült egy hangszert csináltatnom magamnak, amin elkezdtem gyakorolni, és 2006-ban készült el a jelenlegi hangszerem is, ez egy 10 húros, standard hangolású eszköz. Egy KC tribute zenekar létrehozásának gondolata már sok éve kísértett, de a 2018- as MüPás koncertig nem mertem komolyan venni, hogy lépjek is ebbe az irányba. Utána viszont pár nappal feladtam több hirdetést zenészek keresésére, hátha akadnak még ilyen elvetemült emberek - innentől a folytatás már a Level 6 formáció közös története....

Vissza